2015. szeptember 19., szombat

157. SZEMÉLYES ~ Nyaralós poszt

Az egyik lakkteszt végén megkérdeztem tőletek, érdekelne e titeket egy nyaralós bejegyzés a blogon. Többen is írtátok, hogy igen, jöhet, úgyhogy ezt a bejegyzést most ennek szentelem, és mutatok pár képet, hogyan és hol telt a nyaralásom.

A párommal Montenegróban, Herceg Novi-ban töltöttünk egy hetet augusztus végén. Ezt a nyaralást kaptunk ajándékba, az egyetemi diploma megszerzéséért. Szerencsére olyan baráti párral mentünk, akik a szállás testvérszállásán dolgoztak, és a dolgozói kedvezmény számunkra is élt :)

Nem tudom hogy jártatok e már erre felé, de a hegyi utakon rengeteg tehén és ló mászkál, ami azért elég veszélyes, ha nagy sebességgel érkezik az ember. Másrészről pedig megmosolyogtató, hiszen nem minden nap néz be egy tehén a kocsi ablakán:D  (és gondolják magukban, hogy mit keresnek ezek itt, ez a mi területünk )
Vigyázz, tehén :D
Alföldi emberként nekünk mindig nagy dolog, ha már dombot, és még nagyobb, ha hegyet látunk. Szóval már a boszniai hegyekben körülbelül minden második percnél kicsúszott valamelyikőnk száján, hogy "aztaaa", "deszééép", "milyenszééép", "degyönyörűű" stb.

Boszniai pihenőhely

Sajnos vagy nem sajnos, pont akkor indultunk, mikor egy nagyobb lehűlés érkezett, emiatt kicsit idegesek voltunk, hogy nehogy rossz legyen az időnk Montenegróban. Szerencsére nem sültünk meg a kocsiban, hanem pont az a kellemes idő volt, ami elviselhető, mert légkondicionáló nem volt az autóban. A Montenegróban eltöltött idő alatt viszont szuper volt az idő :)

Az ég gyönyörű volt, imádom a felhőket, és ebben a borongós időben csodásak voltak a felhőkben elbújó hegycsúcsok. Egyik legnagyobb élmény volt, mikor konkrétan a felhőben vitt az utunk.
Már első nap túrázni mentünk, kb. 450 m-t mentünk fel a legközelebbi hegynek (Orjen). Itt is szerintem 10 percenkén elhangzott a számból, hogy "úristendegyönyörű", "jajdeszép". Herceg Noviban egyébként több régi várrom, templom, torony is van, és van, amelyikben színházi vagy mozi előadások zajlanak. A túránk során mi is felértünk egy erődhöz, ez volt a Spanjola, ami lövészárkokkal volt körülvéve.
Szóljatok, ha megtaláltatok:)
Mindig megcsodáltam a gyönyörű kilátást, mind a hegyekre felnézve, mind le a tengerre. Felfelé elég fárasztó volt egyébként, főleg, hogy nem vagyok hozzászokva az ilyen meredekebb terepnek, de a kilátás mindenért kárpótolt.
A hegycsúcs nem is látszódik a felhőktől - imádom <3
Csodás kilátás a tengerre - alattunk Herceg Novi valahol
Sajnos a túraútvonalat követve se találtuk meg a csúcsot, így egy kis eltévedés után visszafordultunk.
Nagyjából ez volt a legmagasabb pont, ahová felértünk
Harmadik nap hajókirándulásra indultunk. Először a Kék barlanghoz vittek el minket a hajóval, ahol a bejárat igen széles, de annál alacsonyabb volt. Kicsit féltem is, hogy fennakadunk :D A barlang különlegessége, hogy a víz nagyon tiszta, és csodás kék színe van a falakról visszatükröződő fénytől. Lehetőség volt a fürdésre itt is, természetesen nem hagyhattuk ki. (Fú, nagyon hideg volt a víz :D )

Ezen a pici résen kellett bemenni :O
Elvittek minket Zanjica-ra, ahol állítólag a legszebb a strand. Apró kavicsos, amit én nagyon nem kedvelek, de egyébként tényleg gyönyörű. Na jó, számomra mindegyik strand gyönyörű volt kint :D (még ha nem is volt kompatibilis a lábammal)
Zanjice-i strand
Természetesen naplementés képet is készítettem, már a szállásnál. Csodálatos volt. Persze megörökíteni nagyon nehéz, csináltam vagy 50 képet csak a naplementéről :D

Egyik nap elnéztünk a belvárosba, ahol a fiúk mindenképp kagylót szerettek volna enni. Én is megkóstoltam egyet, nagy szenvedések és fanyalgások után, de annyira nem nyerte el a tetszésemet. Főleg a látványa ...
Kagylók kinyitva - engem pillangóra emlékeztetnek :D
 Lőttünk egy csomó panoráma képet, annyira tetszett, hogy sokkal többet meg tud mutatni a látványból.
Tengeri erőd

Utolsó előtti nap kerékpártúrára indultunk Kotor városába, ami komppal együtt ~30 km-re van Herceg Novi-tól. Szerencsére végig van kiépített út, úgyhogy eltévedni elég nehéz, persze nekünk azt is sikerült :D Gyönyörű helyeken mentünk keresztül, csodás volt a kilátás.<3 A napi km adag megvolt bőven.
A kompátkelő helyről a kilátás - egyik kedvenc képem!
Kotor egy igen kedvelt turisztikai település, ezt érzékeltük is, rengeteg ember volt az utcákon, a legtöbb turista volt. A város fallal van körülvéve, ami a ~ 260 m magasan lévő erődítményig húzódik, idáig nem mentünk fel, így is eléggé ki voltunk fáradva, Inkább csak a parton, és az óvárosba sétálgattunk.

Cápát is láttunk :D illetve egy óriási óceánjáró lehetett kikötve
"Lesben áll egy cápa..." :D
A kotori óvárosban lévő szűk utcák egyike - nagyon hangulatos
Utolsó este még egy motoros találkozóba is belefutottuk, ahol jó kis rock koncert volt, persze szerbül :D De megvolt az ezévi fesztiválozás is :D

Szinte elrepült az ott töltött idő, nagyon jól éreztük magunk. Szívesen visszamennék máskor is, rengeteg gyönyörű hely van még, amit felfedeznék... Nem bírok betelni a hely szépségével.

Merre jártatok a nyáron? Voltatok már erre felé?

1. Szép helyeken voltatok. :) Azok a tehenek... Nem semmi... :D Mi is bajban voltunk a túraútvonalakkal, nem igazán voltak logikusak szerintem a jelölések... vagyis ahol teljesen egyértelmű volt merre kell menni, ott volt jelölés, ahol meg elágazás volt ott nem, csak utána pár méterrel... :D
    Nekünk is sikerült azon a héten nyaralni menni, amikor épp lehűlés bolt, előtte lévő héten és utána lévőn is 35 fok napsütés volt... :D De annyira nem bántam, hogy nem volt végig 35 fok, mert így legalább kirándultunk is. :)

2. Gyönyörű helyen voltatok! A diplomához gratulálok! :)
    Tehenek meg juhok itt is szoktak falu között lenni. :D Itt úgy is haladnak a helyiek, hogy tudják, hogy este vigyázni kell, mert jön haza a csorda. :)
    Biztos vagyok benne, hogy az erdélyi hegyek is legalább ennyire tetszenének. :)

3. Nagyon szép helyeken jártál. Zalai lévén én mindig az Alföldre vágyom, pedig imádom az itt levő dombokat is. :)